راه منتظران

وبلاگی اسلامی با هدف معرفت افزایی

راه منتظران

وبلاگی اسلامی با هدف معرفت افزایی

طبقه بندی موضوعی

غیبت و حیرت

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۹ ب.ظ

در کمال الدین از اصبغ بن نباته نقل می کند که گفت: بحضور امیر المؤمنین شرفیاب شدم و او را متفکر یافتم و دیدم که سر چوبى را بزمین می زند. عرض کردم:یا امیر المؤمنین مى ‏بینم در فکر هستید و سر چوب را بزمین می زنید. آیا باین زمین رغبت و نظرى دارید؟! فرمود: بخدا سوگند، نه بزمین و نه بدنیا یک روز رغبت‏ پیدا نکرده‏ ام، ولى در باره مولودى که در پشت یازدهمى من است فکر می کردم. او مهدى است که زمین را پر از عدل می کند چنان که پر از ظلم و ستم باشد. او را غیبت و حیرتى است که فرقه ‏هائى بخاطر آن گمراه و گروهى هدایت می یابند. 

عرض کردم:یا امیر المؤمنین! اینکه می فرمائى پدید مى‏ آید؟ فرمود: آرى! (پدید مى ‏آید) همان طور که خلق شده است.
تو از کجاها خبر دارى؟!
اى اصبغ! اینان برگزیدگان این امت می باشند که خوبان عترت طاهره هستند.
عرض کردم: بعد چه مى‏ شود؟
فرمود:آنچه خدا خواهد می کند، چه ذات الهى را اراده‏ ها و مقاصد و نهایات است.

منبع:  مهدى موعود ( ترجمه جلد 51 بحار الأنوار)، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى - دوانى، على، تهران: 1378 ش،صص343-344

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۹
محمد صادق غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی