راه منتظران

وبلاگی اسلامی با هدف معرفت افزایی

راه منتظران

وبلاگی اسلامی با هدف معرفت افزایی

طبقه بندی موضوعی

دروغ کلید گناهان

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۵۱ ب.ظ


 
مردی نزد پیامبر(ص) آمده و گفت:
در پنهان به گناهانی چهارگانه مبتلا هستم؛

زنا، شرابخواری، سرقت و دروغ.

هر کدام را تو بگویی به خاطرت ترک می‌کنم.

پیامبر (ص) فرمود: دروغ را ترک کن.
مرد رفت و هنگامی که قصد زنا کرد با خود گفت:

اگر پیامبر (ص) از گناه من پرسید، باید انکار کنم

و این نقض عهد من است (یعنی دروغ گفته‌ام)

و اگر اقرار به گناه کنم، حدّ بر من جاری می شود.

دوباره نیّت دزدی کرد و همین اندیشه را نمود

و درباره کارهای دیگر نیز به همین نتیجه رسید.

به نزد پیامبر(ص) آمد و گفت: یا رسول‌الله!

تو همه راه‌ها را بر من بستی، من همه را ترک نمودم.

📚میزان الحکمه، جلد ۸، صفحه۳۴۴
┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅
http://eitaa.com/joinchat/592117774Cb596248863

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۴
محمد صادق غلامی

دروغ

زنا

پیامبر اکرم

گناه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی