راه منتظران

وبلاگی اسلامی با هدف معرفت افزایی

راه منتظران

وبلاگی اسلامی با هدف معرفت افزایی

طبقه بندی موضوعی

فلسفه غیبت امام زمان (علیه سلام)

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸ ب.ظ

⁉️فلسفه ی غیبت امام زمان (عج) چیست ؟! دلیل اصلی غیبت امام زمان (عج) سری است از اسرار الهی، طبق حدیث امام صادق (ع) که ما نمی توانیم آن را فعلا دریافت کنیم و ائمه هم آن را بر ما بیان نکرده اند، یک سری دلایل را ائمه گفتند ولی دلایل اصلی را گفتیم ذکر نکردند.


🔶بعضی دلایل برای غیبت;👇 


1⃣ ادب کردن مردم (تعبیر حاج آقا قرائتی است) کوچه شما تاریک است از اداره ی برق تقاضای لامپ می کنی؟ لامپ می دهد ،لامپ را می زنی میشکونی! لامپ دوم، بازم هم می زنی میشکونی و همین جور ادامه می دهی تا یازدهمی هم به تو داد، بازم شکستی ‼️ دوازدهمی را می خواهی؟! اداره برق می گوید نمی دهم تا خودت را اصلاح نکردی دیگر لامپ به تو نمی دهم !! این هم همین است.! یازده امام آمدن مردم قدرشان را ندانستند به همین خاطر خدا چه کار کرد.؟! دوازدهمی را گفت در غیبت باشد. 


2⃣ دلیل دوم استقلال و نبودن تحت پیمان دیگران ،نگاه کنید آقا رسول الله (ص)یا ائمه ما مجبور بودن طبق مصالحی با دشمن پیمان ببندند مثل پیامبر(ص) بایهودی ها، یا امام رضا (ع)که رفت ولیعهد مأمون شد،یا امام حسن (ع) صلح کرد به همین خاطر طبق عهدهایی  که بستند نمی توانستند به آن دشمنان حمله بکنند چون عهد بسته  بودند،اما امام زمان (عج)یکی از دلایلش از خود امام رضا(ع) هست این است که برای آن زمان که با شمشیر مهدی ما قیام می کند کسی بر عهده او بیعتی نداشته باشد ❌و نگوید امام زمان(عج)تو با من صلح داری، چرا داری با من جنگ می کنی؟ دیگر از این قضیه ها خبر نباشد.


3⃣ دلیل سوم آزمایش مردم ،همین الان در غیبت امام زمان (عج) چه قدر مردم گمراه شدند!! 


4⃣ دلیل چهارم حفظ جان حضرت، حضرت مثل همه ی من و شما آدم است ،آدم عادیست، غذا می خورد، زندگی دارد،می خوابد،پیغمبر خدا در جنگ احد نزدیک بود شهید بشود، پس امام زمان (عج)ممکن است اگر الان بیاید چون شرایط مهیا نیست کشته بشود ...


👌 در زیارت روز جمعه که مخصوص امام زمان (عج) است ، بروید در مفاتیح بخوانید نوشته ;


🍂 السَّلامُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ أَیُّهاَ المُهَذِّبُ اﻟْﺨَﺎﺋِﻒُ ...🍂


💠سلام بر تو ای کسی که ترسان هستی ترس از چه ؟! ترس از جان حضرت، این مطلب در خود احادیثی دینی ما هم آمده ،امام صادق (ع) در حدیثی در کتاب کمال الدین ،ج2، ص 233 فرمودند; که  یکی از دلایل غیبت ترس از جان است که حضرت از جان خودش می ترسد.ولی باز دلایلی هست که ما نمی دانیم چرا حضرت غیبت کرد؟! 



┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی